مطالبات جمهوری اسلامی ایران از پاکستان
(last modified Wed, 03 May 2017 12:35:13 GMT )
ثور 13, 1396 17:05 Asia/Kabul
  • مطالبات جمهوری اسلامی ایران از پاکستان

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام‌آباد بر توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران که روز چهارشنبه در صدر هیات عالی‌رتبه سیاسی، نظامی و امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرده است، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان درباره مسائل دوجانبه، مرزی و مطالبات جمهوری اسلامی ایران درباره تامین و تضمین امنیت مرزهای دو کشور گفت وگو کرد.

ظریف همچنین در این دیدار با اشاره به اینکه روابط ایران و پاکستان در سطح خوبی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تاکید سران دو کشور مناسبات آنان در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

«سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان، نیز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مرزبانان ایرانی در مرز «میر جاوه» به دست گروهک تروریستی «جیش الظلم»، ایران را یکی از مهمترین کشورها برای کشورش دانست و افزود: دو کشور همسایه، اسلامی و دوست می‌توانند بهترین و بیشترین همکاری‌ها را داشته باشند.

رئیس مجلس ملی پاکستان، افزود: کشورش آماده همکاری کامل و هماهنگی با ایران برای پیشگیری از حملات تروریستی و مبارزه با تروریست‌ها است.

چهارشنبه6ثور/ 26 آوریل 2017؛ در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان، 9  نفر از مرزبانان  منطقه «میرجاوه» ولایت سیستان و بلوچستان ایران حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند و یکی از مرزبانان مجروح نیز توسط تروریست‌ها به خاک پاکستان منتقل شد. 

گروهک تکفیری‌، تروریستی «جیش‌الظلم» مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

کلیدواژه