شیخ علی سلمان: حکم دادگاه فرمایشی بحرین ضد شیخ «عیسی قاسم»، مایه ننگ است
(last modified 1396-03-08T03:47:05+00:00 )
جوزا 08, 1396 08:17 Asia/Kabul
  • شیخ علی سلمان: حکم دادگاه فرمایشی بحرین ضد شیخ «عیسی قاسم»، مایه ننگ است

دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در پیامی از زندان،‌ حکم دادگاه فرمایشی بحرین ضد شیخ «عیسی قاسم»، روحانی ارشد این کشور را ظالمانه و حمله ای برنامه ریزی شده علیه مردم بحرین دانست.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صدا و سیما، شیخ «علی سلمان» که بنا به اتهامات واهی در زندان به سر می‌برد، مسئولیت سلامت  شیخ «عیسی قاسم» را بر عهده رژیم بحرین دانست و تصریح کرد: مایه ننگ است که این روحانی پارسا در برابر چشمان جهانیان، در محاصره باشد و آزادی اش سلب شود.

رژیم آل خلیفه، روز یکشنبه شیخ «عیسی قاسم» را به یک سال حصر نظامی و مصادره اموال محکوم کرد که موجب اعتراضات مردمی در بحرین شد. نیروهای امنیتی و پلیس بحرین نیز به سرکوب معترضان پرداختند و چندین نفر را کشتند و بیش از 280 نفر را زخمی کردند.

سازمان عفو بین الملل پنجشنبه شب پس از این جنایت آل خلیفه در گزارشی اعلام کرد، نیروهای امنیتی رژیم بحرین علیه معترضان بحرینی که روز سه شنبه به صورت مسالمت آمیز در حال تظاهرات بودند به زور متوسل شده اند.

عفو بین الملل در این گزارش خاطر نشان کرد در یورش روز سه شنبه نظامیان رژیم آل خلیفه به منطقه الدراز منامه،  5 نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

 

کلیدواژه