حوت 12, 1402 10:43 Asia/Kabul
  • تظاهرات ضد صهیونیستی در مناطق مختلف جهان
    تظاهرات ضد صهیونیستی در مناطق مختلف جهان

مردم کشورهای یمن، اردن، لبنان و بحرین در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تظاهرات گسترده برپا کردند.

به گزارش رادیو دری، راهپیمایی گسترده مردم یمن در حمایت از فلسطینیان مظلوم باریکه غزه روز جمعه در شهر «صعده» با شعار «شما تنها نیستید، محکم در کنار غزه ایستاده‌ایم» برگزار شد.

 همزمان با این راهپیمایی، راهپیمایی های دیگری در سایر شهرهای استان صعده برگزار شد و صدها هزار تن از شهروندان یمنی با به اهتزاز در آوردن پرچم های فلسطین و یمن، همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه ابراز کردند.

 

 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواستار حمایت مسلمانان و آزادی خواهان جهان از مردم مظلوم غزه شدند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

مردم اردن هم روز جمعه در امان پایتخت این کشور تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات این رژیم برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، گرسنه نگه داشتن سازمان یافته مردم غزه را یک جنایت و احداث پل زمینی برای تامین مایحتاج این رژیم در سایه محاصره دریایی آن در دریای سرخ از سوی برخی رژیم‌های عربی را یک خیانت توصیف کردند.

مردم بحرین نیز بعد از برپایی نماز جمعه در منطقه الدراز در محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و نسل کشی این رژیم در غزه تظاهرات کردند.

در شهر صیدا در لبنان نیز تجمعی در اعلام همبستگی با مردم فلسطین بعد از برپایی نماز جمعه در این شهر برگزار شد.

شیخ العیلانی امام جمعه این منطقه جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه را محکوم و آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت‌ها و کشتارها توصیف کرد.

شیخ العیلانی با  انتقاد از ملت‌های عربی و اسلامی که بزرگترین غایب تحولات فلسطین هستند، تاکید کرد که این سکوت باعث می‌شود؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی به نسل کشی خود ضد ملت فلسطین ادامه دهند.

حدود 5 ماه از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌گذرد و تاکنون بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه بیش از 30 هزار نفر به شهادت رسیده اند.

تظاهرات گسترده مردم یمن در حمایت از مقاومت مردم فلسطین در باریکه غزه

کلیدواژه