آزادسازی پنج هزار کیلومتر مربع در شرق سوریه از اشغال داعش
(last modified 1396-03-09T11:33:21+00:00 )
جوزا 09, 1396 16:03 Asia/Kabul
  •  آزادسازی پنج هزار کیلومتر مربع در شرق سوریه از اشغال داعش

در نخستین مرحله از عملیات بزرگ «الفجر الکبری»، ارتش سوریه و همپیمانانش موفق شدند بیش از پنج هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش را در شرق سوریه آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش که از بیست و پنجم ماه مه جاری(4 جوزا) عملیات گسترده‌ای را تحت عنوان «الفجر الکبری» در بیابان‌های شرقی این کشور ضد «داعش» آغاز کردند، با گذشت پنج روز از آغاز این  عملیات، روز سه‌شنبه موفق به آزادسازی بیش از پنج هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش در شرق سوریه شدند. 

آزادسازی این مناطق به معنای توسعه کمربند امنیتی مناطق مرکزی سوریه و شرق استان دمشق و برقراری امنیت هرچه بیشتر این مناطق است.

درعملیات «الفجر الکبری» که بزرگترین عملیات ارتش و نیروهای مسلح سوریه ضد داعش از زمان آغاز بحران این کشور شمرده می‌شود قرار است 13 هزار کیلومتر مربع از مناطق شرقی سوریه طی چند مرحله درچارچوب این عملیات از اشغال  داعش آزاد شود.

خبر دیگر اینکه؛ رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها روز سه‌شنبه وحشت و نگرانی تروریست‌ها به اعزام تجهیزات جدید ارتش سوریه به شهر درعا، را منعکس کردند.

این رسانه‌ها نوشتند ارتش سوریه شمار زیادی نیرو و تجهیزات و نفربرهای زرهی به شهر درعا فرستاده است که این حجم نیرو و تجهیزات ممکن است برای بازپیس‌گیری محله «المنشیه» و فراتر از آن به‌کار گرفته شود.

تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به «ارتش آزاد» در جنوب سوریه از سه ماه گذشته عملیاتی را به عنوان «مرگ آری و ذلت نه» برای کنترل محله «المنشیه» شهر درعا آغاز کردند.

ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را به مواضع خود دفع و از سقوط کامل محله «المنشیه» جلوگیری کرد و بر این اساس؛ تلاش‌های سه ماهه تروریست‌ها تاکنون ناکام مانده است.

 

کلیدواژه