جوزا 17, 1396 08:33 Asia/Kabul
  • تصمیم اردن به کاهش سطح روابط دیپلماتیک با قطر/ قطع روابط نواکشوت با دوحه

اردن، مغرب و موریتانی هم تحت تاثیر تحرکات عربستان سعودی محدودیت‌هایی را در سطح روابط خود با قطر اعمال کردند.

پس از تصمیم روز دوشنبه عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین به قطع روابط دیپلماتیک با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم، دولت اردن نیز تصمیم گرفت سطح نمایندگی دیپلماتیک خود را با قطر کاهش دهد.

به گزارش رویترز؛ «محمد مومنی» وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت اردن سه‌شنبه شب اعلام کرد: اردن پس از بررسی علل بروز بحران در روابط عربستان، مصر، امارات و بحرین با قطر، تصمیم گرفت سطح نمایندگی دیپلماتیک خود را با قطر کاهش دهد و نیز مجوز فعالیت دفتر شبکه الجزیره قطر را در اردن لغو کند.

اردن درحالی سطح روابط خود را با قطر کاهش داد که کویت و عمان دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در تلاشند نقش میانجی را بین قطر و دیگر کشورهای عربی برای حل بحران عربی ایفا کنند.

در همین حال؛ خطوط هوایی مغرب هم سه شنبه‌شب همه پروازهای خود را از طریق دوحه قطر به کشورهای امارات، عربستان سعودی، مصر و یمن لغو کرد.

رویترز سه شنبه‌شب گزارش داد: موریتانی نیز روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده است. وزارت خارجه موریتانی ضمن تایید خبر قطع روابط سیاسی نواکشوت با دوحه، اعلام کرد: قطر اصولی را که اقدام مشترک عربی بر آنها استوار بوده، نقض کرده است.

 

کلیدواژه