هشدار سوریه به ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم آمریکا
(last modified 1396-03-18T03:18:51+00:00 )
جوزا 18, 1396 07:48 Asia/Kabul
  • هشدار سوریه به ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم آمریکا

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اقدامات ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا اعلام کرد: حملات آنها جز تقویت گروه تروریستی داعش نتیجه ای نداشته است.

به گزارش روزچهارشنبه سانا، وزارت امورخارجه سوریه دربیانیه ای اعلام کرد جنایات‌ ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا، گواهی روشن بر اقدامات این کشور و دیگر اعضای این ائتلاف، در گمراه کردن افکار عمومی جهان، به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: آمریکا، ائتلافی را هدایت می کند که قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را درباره سوریه نقض می کند. این قطعنامه‌ها بر ضرورت احترام به سوریه و تمامیت ارضی این کشور تاکید می کنند.

جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به تازگی مناطق مسکونی شهر رقه در شمال سوریه را بمباران کردند. بیشتر قربانیان این حملات غیر نظامی بودند. این حملات همواره با اعتراض دولت سوریه و نهادهای مدافع حقوق بشر روبه رو بوده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروههای تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

کلیدواژه