سرطان 12, 1396 08:26 Asia/Kabul
  •  تاکید وزیر دفاع قطر بر آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای دفاع از کشورشان

وزیر دفاع قطر بر آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای دفاع از کشورشان در مقابل تحرکات احتمالی دشمنان تاکید کرد .

به گزارش ایرنا ، «خالد العطیه» وزیر دفاع قطر بامداد دوشنبه با بیان این که کشورش آمادگی کامل برای دفاع از خود را دارد،افزود: کشورهای محاصره کننده  قطر، برای سرنگونی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور، برنامه ریزی کرده اند .

العطیه در گفت‌و‌گوی اختصاصی با شبکه «اسکای نیوز» انگلیس افزود ، دوحه امیدواراست ،بحران به وجود آمده در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به مرحله دخالت نظامی نینجامد.

در همین حال «محمدبن عبدالرحمان آل ثانی " وزیر امورخارجه قطر هم پیشتر گفته بود ،کشورش در منطقه ای باثبات قرار دارد و از مداخله نظامی سعودی ها هیچ  واهمه ای ندارد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر بامداد روز دوشنبه به درخواست امیر کویت برای تمدید مهلت 48 ساعته به قطر برای پاسخ گویی به خواسته های 13 گانه خودشان موافقت کردند.

‌موافقت با درخواست امیر کویت، پس از آن صورت گرفت که دولت قطر به "صباح احمد الصباح "امیر کویت اعلام کرد، نامه رسمی دوحه برای پاسخ به کشورهای عربی آماده است و روز دوشنبه رسما به امیر کویت تحویل داده خواهد شد.

مهمترین درخواست و شروطی که عربستان و همپیمانانش برای قطر تعیین کرده‌اند ، قطع روابط دیپلماتیک قطر با ایران و حزب‌الله لبنان، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه در خاک قطر است. 

عربستان، امارات، مصر و بحرین، 15 جوزا روابط خود با قطر را با طرح موضوع حمایت دوحه از گروه‌های افراطی قطع کردند.

 

کلیدواژه