ثور 03, 1403 11:25 Asia/Kabul
  • پایان ۹ سال انتظار؛ زائران ایرانی عمره سرانجام راهی عربستان شدند
    پایان ۹ سال انتظار؛ زائران ایرانی عمره سرانجام راهی عربستان شدند

پس از ۹ سال وقفه در سفرهای عمره مفرده ایرانیان، امروز نخستین کاروان‌های زائران ایرانی عمره گزار عازم سرزمین وحی شدند.

به گزارش رادیو دری، با رفع موانع سفر عمره ایرانیان، سرانجام امروز نخستین گروه عمره گزاران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره (۱۷۰نفر) رهسپار مدینه شدند.

 ۹ سال پیش، بی احترامی برخی کارکنان فرودگاه در عربستان سعودی به شماری از زائران ایرانی عمره مشکلاتی را در ادامه این سفرها به وجود آورد.

پس از این رویداد نیز قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، به مشکلات سفر عمره دامن زد و سفرهای متقاضیان ایرانی عمره مفرده به طور کامل متوقف شد تا اینکه در پی برقراری دوباره روابط بین ایران و عربستان در سال 1402 رفع موانع سفر عمره ایرانیان در دستور کار مقامات دو کشور قرار گرفت .

بر این اساس، امروز آیین بدرقه نخستین گروه از زائران عمره گزار ایرانی بامداد امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در فرودگاه امام خمینی تهران با حضور سرپرست حجاج ایرانی، سفیر عربستان در ایران، رئیس سازمان حج و زیارت ایران و جمعی دیگر از مسوولان این کشور برگزار شد.

حدود ۵ هزار و ۷۲۰ زائر ایرانی عمره تا ۱۳ ثور و قبل از مناسک حج تمتع  راهی سرزمین وحی خواهند شد.

اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه ایران شامل مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و امام خمینی تهران صورت می‌گیرد و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مسوولیت انتقال زائران این کشور را به عربستان سعودی بر عهده دارند.

وزیران خارجه ایران و عربستان: فصل جدیدی در روابط تهران و ریاض آغاز شده است

سفارت‌خانه‌های ایران و عربستان بازگشایی می شود

کلیدواژه