کشته شدن ۱۲ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکایی به «الرقه» سوریه
(last modified 1396-04-12T06:18:03+00:00 )
سرطان 12, 1396 10:48 Asia/Kabul
  • کشته شدن ۱۲ غیرنظامی در حملات ائتلاف  آمریکایی به «الرقه» سوریه

جنگنده های ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا بار دیگر مرتکب جنایت علیه غیرنظامیان سوری شدند و ۱۲ نفر را در شهر الرقه به قتل رساندند.

به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان ، جنگنده های ائتلاف آمریکایی منطقه «الدرعیه» واقع در شهر الرقه را هدف حملات هوایی قرار دادند که بر اثر آن شماری نیز زخمی شدند .در میان قربانیان این حملات، تعدادی زن و کودک وجود دارند.

 پیشتر کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در  حملات هوایی و زمینی نیروهای ائتلاف  در الرقه سوریه ، از ابتدای ماه ژوئن ، ۱۷۳ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

هدف ائتلاف آمریکایی از این حملات ، ویرانی کامل زیر ساختهای سوریه و نیز ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است و این حملات همواره با اعتراض دولت سوریه و نهادهای مدافع حقوق بشر روبه رو بوده است.

خبردیگر اینکه ،« ابو یعقوب» یکی از معارضان مسلح سوری و مشاور سیاسی گروه موسوم به ارتش آزاد اعلام کرد ، ائتلاف آمریکایی می خواهد در منطقه الشدادی در شمال شرق الحسکه و در نزدیکی استان مرزی دیر الزور برای معارضان مسلح یک پایگاه نظامی تأسیس کند.

به گفته وی ،هدف از تأسیس این پایگاه نظامی انتقال نیروهای موسوم به «مغاویر الثوره» به این پایگاه و به دست گرفتن کنترل شهر دیرالزور است که علاوه بر اهمیت استان دیر الزور در حملات بعدی طرف های درگیر در سوریه، منطقه الشدادی در شمال شرق الحسکه به دلیل نزدیکی به چاه های نفت در دیر الزور از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

کلیدواژه