تلاش آمریکا و متحدانش در بی ثباتی اوضاع در سوریه
(last modified 1396-04-12T11:31:42+00:00 )
سرطان 12, 1396 16:01 Asia/Kabul
  • تلاش آمریکا و متحدانش در بی ثباتی اوضاع در سوریه

نماینده پارلمان سوریه گفت ، دستوراتی از سوی آمریکا وهمپیمانان منطقه ای آن به گروههای تروریستی برای بی ثبات کردن اوضاع سوریه با هدف تحمیل شروط گفتگوهای جدید در مذاکرات آستانه داده شده است.

نشست‌های کارشناسی کنفرانس آستانه درباره بحران سوریه عصر دوشنبه و سطح عالی کنفرانس سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری مهر،« احمد مرعی» نماینده پارلمان سوریه در سخنانی اظهارداشت، دستورآمریکا  وهمپیمانانش  به تشدید و افزایش درگیری ها در سوریه با توجه به پیشروی ها و دستاوردهای ارتش سوریه به ویژه در مرزهای عراق و سوریه است و این دستاورد بزرگی بود که طرح آمریکا در خاورمیانه را به بن بست کشاند.

 وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به دبیرکل وهمچنین رئیس شورای امنیت سازمان ملل ، درباره انفجارهای تروریستی روز یکشنبه دمشق و حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به محله‌های مسکونی درعا در جنوب سوریه اعلام کرد ، چشم پوشی و سرپوش گذاشتن بر جنایات تروریست‌ها و حامیان آنها در کشورش  نقض منشور سازمان ملل است .

انفجار تروریستی صبح روز یکشنبه در میدان « التحریر » دمشق، پاتیخت سوریه 15 کشته و بیش از 20 زخمی برجا گذاشت. 

بحران در سوریه از سال 1390 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه