ممانعت آمریکا و اردن از حضور مخالفان سوری در نشست آستانه
(last modified 1396-04-15T05:09:39+00:00 )
سرطان 15, 1396 09:39 Asia/Kabul
  • ممانعت آمریکا و اردن از حضور مخالفان سوری در نشست آستانه

رئیس هیأت مخالفان سوری در دور پنجم مذاکرات آستانه گفت: آمریکا و اردن نمایندگان مخالفان مسلح در جنوب سوریه را از حضور در نشست آستانه منع کرده اند.

پنجمین دور مذاکرات سوری- سوری آستانه (پایتخت قزاقستان) چهارشنبه گذشته  پس از هماهنگی هیات های نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه درباره محورهای کاری در سوریه و ارزیابی پیشرفت ها پایان یافت.

به گزارش  العالم، «احمد البری» رئیس  هیأت مخالفان سوری در دور پنجم مذاکرات آستانه با  افشای تلاش آمریکا و اردن  برای جلوگیری از حضور نمایندگان مخالفان مسلح در جنوب سوریه در نشست آستانه افزود: مخالفان سوری  هرگونه سنگ اندازی در مسیر مذاکرات را  تلاش برای تقسیم سوریه می‌دانند.

احمد البری  همچنین با انتقاد از نحوۀ تعامل آمریکا با مخالفان سوری در جنوب  سوریه تصریح کرد،  آمریکا دائم در حال مراقبت از مرزهای اسرائیل و اردن است تا مبادا در نزدیکی آن نبردی روی دهد.

البری که رئیس ستاد نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه است، خاطر نشان کرد؛ واشنگتن اعلام کرده است در فاصلۀ بیش از 30 کیلومتری مرزها، کمکی به نیروهای مخالف نخواهد کرد.

پیشتر «احمد مرعی» نماینده پارلمان سوریه گفت: دستوراتی از سوی آمریکا وهمپیمانان منطقه ای آن به گروههای تروریستی برای بی ثبات کردن اوضاع سوریه با هدف تحمیل شروط گفتگوهای جدید در مذاکرات آستانه داده شده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شد.

کلیدواژه