اسد 30, 1395 10:14 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله سرمنشی حزب الله لبنان
    سید حسن نصرالله سرمنشی حزب الله لبنان

سرمنشی حزب الله لبنان گفت: در صورت جنگ جدید بر لبنان این حزب الله است که پیروز میدان خواهد بود.

سید حسن نصرالله سرمنشی حزب الله لبنان ، شامگاه جمعه، در گفتگو با شبکه المنار لبنان گفت: پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ حادثه ای غیر عادی بود و این در حالی است که حجم آتش باران رژیم صهیونیستی در این جنگ بیش از تمامی جنگ های آن با طرف های عربی بود و همه این ها با حمایت طرف های بین المللی و منطقه ای و با یک هدف صورت می گرفت و آن نابودی مقاومت بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرمنشی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که اگر جنگ جدیدی علیه لبنان روی دهد، ما باز مطمئن هستیم که مقاومت پیروز خواهد شد.

وی افزود: از مهمترین اعترافات صهیونیست ها این است که اگر ما بخواهیم حزب الله را شکست دهیم، این کار از طریق جنگ و رویارویی مستقیم ممکن نخواهد شد و جنگ با ایران هم فایده ای ندارد و از همین رو، آنها درصدد خارج کردن سوریه از محور مقاومت برآمدند.

سید حسن نصر الله اعلام کرد که هدف کشورهای عربی از ابراز علاقه نسبت به سوریه در مرحله پس از جنگ ۳۳ روزه، خارج کردن این کشور از محور مقاومت بود و حوادثی هم که امروز در سوریه اتفاق می افتد، نوعی انتقام گیری به خاطر جنگ ۳۳ روزه و ادامه همان جنگ است.

وی تصریح کرد که هدف اساسی جنگ ۳۳ روزه نابودی مقاومت در لبنان، سوریه و فلسطین و در نهایت منزوی کردن ایران بود.

سرمنشی حزب الله لبنان خاطر نشان کرد که جنگ ۳۳ روزه بازتاب های گسترده ای بر روی رژیم صهیونیستی داشت و از همین رو، پس از جنگ مذکور، تصمیم گرفته شد که سوریه از محور مقاومت خارج شود؛ چرا که این کشور پشتوانه ای بزرگ برای مقاومت است و ضربه زدن به آن می توان پشت مقاومت را بشکند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که مشکل دشمنان سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور این است که وی حاضر به پذیرش خاورمیانه جدید که به معنای روی کار آمدن حکام و مقامات تسلیم آمریکاست، نیست.

سرمنشی حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد که طرف های عربی و گروه های تکفیری نقش حامی رژیم صهیونیستی را ایفا می کنند.

 

کلیدواژه