اسد 16, 1396 16:35 Asia/Kabul
  • هماهنگی آمریکا و امارات برای تسلط بر جنوب یمن

تسلط امارات و آمریکا بر میادین نفت و گاز ولایت «شبوه» یمن نشان از تعامل و هماهنگی دو کشور برای تسلط بر جنوب یمن و به ویژه مناطق حساس و مهم و نفت‌خیز دارد.

به گزارش رادیو دری، برخی منابع یمنی اعلام کردند نیروهای آمریکایی و اماراتی پس از مجبور کردن عناصر مسلح وابسته به «علی محسن الاحمر» و حزب «الاصلاح» وابسته به عربستان به ترک و تخلیه میادین نفت و گاز ولایت «شبوه» یمن، بر آن مسلط شدند. 

شبکه خبری لبنانی المیادین هم اعلام کرد نیروهای نظامی آمریکا وارد فرودگاه شرکت «پترومسیله» در «سیئون» در استان «حضرت موت»، شرق یمن شدند و نیروهای اماراتی و عوامل دولت مستعفی یمن از آنان استقبال کردند.

عملیات نظامی اخیر نیروهای اماراتی و آمریکایی در استان شبوه گواهی بر سناریو مشترک آمریکا و امارات در یمن است که شاید به تقسیم جنوب این کشور منجر شود.

بحران  یمن در حال حاضر با مداخله‌گری رژیم‌های نظیر عربستان، امارات و آمریکا ابعاد خطرناکتر و در عین حال پیچیده‌تری یافته است. 

رژیم آل سعود از حوت 1393 با حمایت آمریکا و برخی کشورهای عربی از جمله امارات به یمن حمله کرده است تا به ادعای خود «عبدربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور را به حکومت بازگرداند.

 

کلیدواژه