اسد 18, 1396 08:53 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی صلیب سرخ جهانی از جنگ‌افروزی عربستان در یمن

به دنبال گسترده‌تر شدن حملات متجاوزان سعودی به مناطق مسکونی در یمن، ­کمیته صلیب سرخ جهانی، نگرانی خود را از افزایش حملات به غیرنظامیان و مناطق غیرنظامی در یمن اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری؛ کمیته صلیب سرخ جهانی روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: در جدیدترین حملات به مناطق مسکونی یمن در 18 اسد گذشته عضو یک خانواده یمنی کشته و سه نفر زخمی شدند.

«الکساندر ویت» رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ جهانی در یمن گفت: نیروهای این نهاد عازم روستای «محضه» در اطراف استان مرزی صعده در مرزهای مشترک یمن با عربستان سعودی بودند که مشاهده کردند یک خانه مسکونی در این منطقه در اثر حملات هوایی با خاک یکسان شده است.  

رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ جهانی در یمن با محکوم کردن گرایش به هدف قرار دادن اماکن عمومی مانند بازارها و خانه‌های مسکونی، تصریح کرد: این اقدامات با قوانین بین المللی حاکم بر منازعات مسلحانه تناقض دارد.

در همین حال، به گفته منابع امنیتی یمنی، متجاوزان سعودی- آمریکایی روز سه‌شنبه از انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل به منطقه «صرواح» در استان مارب، مرکز یمن، با هدف توزیع آنان میان آوارگان جنگ‌زده یمنی جلوگیری کردند.

«عبدالخالق الشریف» مدیر واحد اجرایی اداره اردوگاه‌ها در استان مارب گفت: متجاوزان سعودی به کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه اجازه ندادند عازم صرواح شوند.

این مسوول یمنی اظهار کرد: بیش از دو هزار و دویست و هفتاد خانواده فقیر یمنی در اردوگاهی در صرواح در وضعیت رقت باری در نتیجه جنگ سعودی در یمن و محاصره همه جانبه هوایی و زمینی و دریایی این کشور به سر می‌برند.

 

کلیدواژه