کشته شدن 29 غیرنظامی سوری بر اثر حملات ائتلاف آمریکایی
(last modified 1396-05-18T04:25:24+00:00 )
اسد 18, 1396 08:55 Asia/Kabul
  • کشته شدن 29 غیرنظامی سوری بر اثر حملات ائتلاف آمریکایی

منابع خبری گزارش دادند از روز دوشنبه دست‌کم 29 غیرنظامی بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه کشته شدند.

­به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ «رامی عبد الرحمن» رئیس مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» مستقر در لندن سه شنبه‌شب اعلام کرد: این غیرنظامیان سوری در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به شهر رقه، شمال سوریه، جان خود را از دست دادند. 

«رامی عبد الرحمن» گفت: بر اثر حملات جنگنده‌های آمریکایی به شهر رقه که از دوشنبه‌شب آغاز شده است 29 غیرنظامی از جمله 14 کودک و 9 زن جان باختند.

رئیس مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» افزود: 14 نفر از قربانیان حملات هوایی آمریکا و متحدانش به رقه از اعضای یک خانواده هستند و با توجه به وخامت حال زخمی‌ها پیش‌بینی می‌شود شمار کشته‌ها افزایش یابد.

پیش از این، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی شنبه گذشته محله‌های مسکونی و منازل مسکونی شهروندان ساکن شهر رقه را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند و در این حمله، 43 زن و کودک سوری کشته و زخمی شدند. 

در آخرین گزارش ماهیانه نیروهای ائتلاف آمریکایی که جمعه گذشته منتشر شد، آمده است از آغاز عملیات هوایی این نیروها در سوریه و عراق از تابستان سال 1394 دست‌کم 624 غیر نظامی کشته شدند.

وزارت خارجه سوریه یکشنبه گذشته در نامه‌ای به سازمان ملل، انحلال فوری ائتلاف غیرقانونی آمریکایی ضد داعش و پایان یافتن جنایت‌های آن را ضد ملت سوریه خواستار شد. 

 

کلیدواژه