اسد 21, 1396 05:53 Asia/Kabul
  • وضعیت هولناک مبتلایان به وبا در یمن

مراکز درمانی و بهداشتی در یمن دیگر ظرفیت پذیرش مبتلایان رو به افزایش بیماری «وبا» را ندارند؛ به ویژه این که بیشتر این مراکز به علت حملات سعودی‌ها و محاصره تخریب شده و فاقد فعالیت است. 

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد یک یمنی از میان 120 یمنی که هر روز به وبا مبتلا می‌شود جان خود را از دست می‌دهد و حدود دو هزار یمنی از اواخر آوریل گذشته تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست‌ داده‌اند.

در گزارش ویژه و اختصاصی العالم آمده است: مبتلایان به وبا به دنبال درمان در پیاده‌روها هستند و آنهایی که خیلی خوش شانس باشند چادری پیدا می‌کنند تا زیر سایه آن باشند و یا در نهایت به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال داده شوند؛ این حال و روز صدها هزار مبتلا به وبا در یمن است.

بر اساس این گزارش، منطقه «هیدان» در شمال یمن یک نمونه کوچک از آن چیزی است که بیشتر مناطق یمن از آن رنج می‌برند؛ آب‌های آلوده و زباله‌ها، یمن را به سرزمینی تبدیل کرده که وبا در آن در حال گسترش است.

جست وجو برای یافتن آب سالم به دغدغه خاطر یمنی‌ها تبدیل شده؛ به ویژه این که چاه‌ها و برکه‌های آب آلوده شده است.

سازمان‌های امدادرسان از گسترش سریع بیماری «وبا» ابراز شگفتی کردند و سازمان بهداشت جهانی همچنین هشدار داده است احتمالا بیش از 400 هزار یمنی به بیماری کُشنده وبا مبتلا شدند. 

 

کلیدواژه