ورود العبادی به تلعفر عراق برای اعلام آزادی کامل این شهر
(last modified 1396-06-04T10:11:44+00:00 )
سنبله 04, 1396 14:41 Asia/Kabul
  •  ورود العبادی به تلعفر عراق برای اعلام آزادی کامل این شهر

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور روز شنبه وارد تلعفر در شمال این کشور شد تا آزادسازی کامل این شهر را تا ساعات آینده از اشغال گروه تروریستی داعش اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه عراقی الاتجاه؛ نیروهای امنیتی عراق برای اعلام آزادسازی کامل شهر تلعفر پس از سیطره کامل بر همه محله‌های این شهر آماده می‌شوند.

شبکه عراقی الاتجاه اعلام کرد: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق موفق شدند همه محله‌های شهر تلعفر را به استثنای برخی مناطق کوچک در مرکز این شهر از اشغال داعش آزاد کنند.

«فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی، «ابومهدی المهندس» Abu Mahdi al-Muhandis فرمانده میدانی نیروهای بسیج مردمی عراق و سپهبد «عبدالامیر یارالله» از فرماندهان نظامی عراق وارد تلعفر شدند تا خبرآزادسازی کامل این شهر را با حضور «حیدر العبادی» اعلام کنند.

منابع نظامی و نیروهای الحشد الشعبی عراق هم از آزادسازی بیشتر مناطق تلعفر از جمله منطقه «السلام» در شمال شرق تلعفر خبر دادند.

نیروهای الحشدالشعبی روز شنبه یک زندان بزرگ وابسته به گروه داعش حاوی 18 جسد را در شمال غرب شهر تلعفر کشف کردند. درهمین حال؛ نیروهای مهندسی لشگر ششم نیروهای مردمی عراق منطقه «السعد» را در شمال غرب تلعفر پاکسازی کردند.

عملیات آزادسازی شهر تلعفر در غرب استان نینوا از اشغال تروریست‌های داعش 29 اسد 1396 آغاز شده است.

 

کلیدواژه