سید حسن نصرالله: حزب الله همچنان در خط مقدم جنگ علیه داعش قرار دارد
(last modified 1396-06-09T03:07:22+00:00 )
سنبله 09, 1396 07:37 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: حزب الله همچنان در خط مقدم جنگ علیه داعش قرار دارد

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد، جبهه مقاومت از جمله حزب الله لبنان همچنان در خط مقدم جنگ علیه گروه تروریستی داعش قرار دارد.

به گزارش رادیو دری، سید حسن نصرالله روز چهارشنبه در خصوص توافق «جرود» که میان حزب الله و ارتش لبنان با گروه تروریستی داعش صورت گرفت گفت: این توافق شامل انتقال تعدادی از عناصر گروه تروریستی داعش از خاک سوریه به خاک سوریه است.

گروه تروریستی داعش صبح  روز یکشنبه گذشته با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره در مناطق مرزی سوریه و لبنان از سوی نیروهای حزب الله و  ارتش لبنان و همچنین ارتش سوریه  توافق آتش بس را پذیرفت و تسلیم نیروهای مقاومت شد.

بر اساس این آتش بس، تروریست های داعش به «دیرالزور» شرق سوریه  منتقل شدند.

پیشتر نیروهای مقاوت و ارتش های سوریه و لبنان موفق شده بودند، ارتفاعات «عرسال» لبنان و ارتفاعات «القلمون غربی» سوریه را از اشغال عناصر گروه تروریستی «جبهه النصره» پاکسازی کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه بر اساس توافق «جرود»، 310 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش به «دیرالزور» سوریه منتقل شدند افزود نیروهای مقاومت عناصر گروه تروریستی را به همان جبهه‌ای منتقل کردند که در آن حضور دارند.

بحران در منطقه به ویژه سوریه و عراق  (در سوریه از سال 1390  و در  عراق از سال 1393) با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است. نیروهای محور مقاومت در ماه های اخیر توانسته اند ضربات سختی به تروریست ها وارد کنند.

 

کلیدواژه