تهدید عربستان ضد لبنانیها به علت حمایت از حزب الله
(last modified 1396-06-14T07:04:20+00:00 )
سنبله 14, 1396 11:34 Asia/Kabul
  • تهدید عربستان  ضد لبنانیها به علت حمایت از حزب الله

عربستان سعودی در واکنشی به نقش اخیر حزب الله لبنان در شکست گروه های تروریستی در شرق این کشور ، مردم لبنان را به دلیل حمایت از حزب الله لبنان تهدید کرد.

به گزارش رادیو دری، «ثامر السبهان» وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس در عربستان سعودی ، روز دوشنبه در توئیتر خود نوشت : لبنانی ها یا باید حزب الله را انتخاب کنند یا ضد آن باشند . این وزیرعربستانی مدعی شد : حزب الله باید هزینه اقدامات خود را بپردازد .

روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به همزمانی توئیت تهدیدآمیز السبهان و آغاز مانور رژیم صهیونیستی در مرز لبنان نوشت : پس از آنکه حزب الله در کنار ارتش توانست گروه تروریستی داعش را شکست دهد ، عربستان سیاست تهدید آشکار را در پیش گرفته است.

وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس در عربستان دو هفته پیش در سفر به  بیروت با برخی از مقام ها و شخصیتهای سیاسی لبنانی از جمله «سعد الحریری» نخست وزیر، «سامی الجمیل» رهبر حزب الکتائب و «سمیر جعجع» رهبر حزب نیروهای لبنانی دیدار و گفت و گو کرده بود .

شیخ «علی دعموش»نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله اخیرا اعلام کرد: پیروزیهای محور مقاومت در نبرد با تروریستها در لبنان ، عراق و سوریه همه توطئه ها و نقشه های آمریکا ، رژیم صهیونیستی و تروریستهای تکفیری  را برای سلطه بر منطقه  خنثی کرده است.

این مقام حزب الله همچنین با بیان اینکه برخی نمی خواهند لبنان در رویارویی با خطرها و تهدیدهای تروریستی قوی باشد ، گفت : آنها با اتهام زنی درصدد مخدوش کردن چهره مقاومت هستند و نقش محوری و ملی را که مقاومت در پاکسازی مرزهای لبنان ایفا می کند ، نادیده می گیرند.

شیخ «نعیم قاسم » معاون دبیر کل حزب الله نیز دو روز پیش  اعلام کرد: حزب الله تا وقتی از پاکسازی سوریه از وجود گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و اسرائیل و همپیمانان منطقه ای شان اطمینان حاصل نکند ، سوریه را ترک نخواهد کرد.

درپی پیروزیهای چشمگیر ارتش و محور مقاومت در نبرد با تروریستهای تکفیری در مرز این کشور با سوریه، مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رییس جمهوری ، «نبیه بری» رییس مجلس و بسیاری از نمایندگان پارلمان و شخصیتهای سیاسی و افکار عمومی لبنان از نقش مهم مقاومت در این نبرد قدردانی کردند .

بحران در منطقه به ویژه سوریه و عراق  (در سوریه از سال 1390  و در  عراق از سال 1393) با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

نیروهای محور مقاومت در ماه های اخیر توانسته اند ضربات سختی به تروریست ها وارد کنند.

 

کلیدواژه