هراس رژیم آل سعود از فراخوان تظاهرات اعتراضی «جنبش ۱۵سپتامبر» در عربستان
(last modified 1396-06-24T08:33:33+00:00 )
سنبله 24, 1396 13:03 Asia/Kabul
  • هراس رژیم آل سعود از فراخوان تظاهرات اعتراضی «جنبش ۱۵سپتامبر» در عربستان

رژیم آل سعود برای جلوگیری از تظاهرات  اعتراضی و مسالمت‎آمیز «جنبش سعودی 15 سپتامبر» دست به دامان مفتی اعظم  عربستان شد.

گروهی در فضای مجازی در عربستان تحت نام «جنبش 15 سپتامبر» متشکل از فعالان عربستانی و مخالفان آل‎سعود طی بیانیه‎ای شش بندی درباره اهداف، اصول و ضوابط خود، خواهان عضویت همه طیف‎ها و اقشار جامعه به این جنبش و مشارکت گسترده در تظاهرات  امروز (جمعه) شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، در آستانه  برگزاری تظاهرات «جنبش 15 سپتامبر»  و در پی هراس رژیم آل سعود از پاسخ مردم عربستان  به فراخوان این جنبش ؛ مقامات این رژیم را بر آن داشت تا از مفتی اول دربار سعودی  بخواهند، فتوایی در این خصوص صادر کند.

در همین حال  «عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ» مفتی تند روی سعودی و رئیس  اداره پژوهش‌های علمی و فتاوی عربستان  که از نسل «محمد بن عبدالوهاب» بنیانگذار وهابیت در این کشور است فراخوان «جنبش 15 سپتامبر» را دروغین، جاهلانه و کینه‌ توزانه خواند  و مشوقان آن را به گمراهی متهم کرد.

«جنبش 15 سپتامبر» چهارشنبه گذشته  طی بیانیه ای با اشاره به خواسته‎های همه اقشار جامعه عربستان اعم از بیکاران، فقرا،  بازداشت‎شدگان و کسانی که حقوق مادی و معنوی آنها سلب شده است، از  آزادیخواهان و میهن‌پرستان که شاهد نابودی ثروت‎های این کشور در مسیر جنگ‌های منطقه‌ای یا هدیه  به دیگر کشورها از جمله آمریکا و مصر هستند خواست در تظاهرات امروز (جمعه ) مشارکت کنند.

 

کلیدواژه