«حیدر العبادی»، فرماندهی عملیات برقراری قانون را در شمال عراق تعیین کرد
(last modified 1396-08-13T13:44:46+00:00 )
عقرب 13, 1396 18:14 Asia/Kabul
  • «حیدر العبادی»، فرماندهی عملیات برقراری قانون را در شمال عراق تعیین کرد

«حیدر العبادی» نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، سرلشگر «عبدالامیر الزیدی» را به عنوان فرماندهی عملیات برقراری قانون و بسط حاکمیت دولت فدرال بر مناطق شمالی عراق انتخاب کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ «جبار حسن» وابسته به ارتش عراق اعلام کرد: «عبدالامیر الزیدی» مسوول وضع طرحی فراگیر با اربیل، برای بسط قدرت دولت فدرال در مناطق شمالی کشور به ویژه مرزها، گذرگاه‌ها و مناطق مورد منازعه شده است.

«عبدالامیر الزیدی» معاون رئیس ستاد کل ارتش عراق بین سال‌های 2007 تا 2014، فرماندهی عملیات «دجله» را برعهده داشت و بر اداره  امنیتی دو استان دیاله و کرکوک نظارت می‌کرد.

در همین حال؛ «عبدالامیر رشیدیارالله» فرمانده عملیات آزادسازی غرب الانبار، از آزادسازی ۴۰ روستا و دو فرودگاه از اشغال داعش و انهدام ۱۵ مرکز تروریستی در غرب عراق خبر داد.

«عبدالامیر رشیدیارالله» اعلام کرد: درعملیاتی ویژه و گسترده مناطق زیادی آزاد شده و همه مناطق از استان الانبار به سوی شهرستان الرطبه و از الرطبه به سوی مرزهای اداری شهر کربلا و همه مناطق اطراف آن در الرطبه پاکسازی شدند و مساحت کلی مناطق آزاد شده به ۲۰۰۰۰ کیلومتر رسیده است.

عملیات آزادسازی غرب استان «الانبار» با مشارکت نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق از 26 اکتبر 2017 آغاز شد و شهر «القائم» و محله‌های اطراف آن در این استان روز گذشته (جمعه) از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شد. 

 

کلیدواژه