ذوق زدگی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارات ضد ایرانی «حریری»
(last modified Sun, 05 Nov 2017 04:35:25 GMT )
عقرب 14, 1396 09:05 Asia/Kabul
  •  ذوق زدگی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارات ضد ایرانی «حریری»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از اظهارات ضد ایرانی «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان مدعی شد استعفای وی بیدارباشی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» شنبه شب جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی و خاورمیانه برشمرد و بر لزوم مقابله با قدرت ایران در منطقه تاکید کرد.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران در تلاش است لبنان را به سوریه دوم تبدیل کند.

«سعد الحریری»  روز شنبه در عربستان‌سعودی از سمتش استعفاء کرد.

«الحریری» پس از استعفاء مدعی شد: فضای کنونی لبنان شباهت بسیاری به زمان ترور «رفیق الحریری»، نخست وزیر پیشین لبنان در سال 2005 دارد.

نخست وزیر مستعفی لبنان همچنین جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در کشورهای عربی منطقه از جمله لبنان متهم کرد و مدعی شد حزب الله لبنان، بازوی ایران در منطقه است.

ادعای سعد الحریری درباره ایران درحالی است که، «علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل روز جمعه در دیدار «سعد الحریری» در بیروت، از دولت لبنان به ریاست وی حمایت کرد.

ولایتی گفت: ایران هیچگاه به دنبال دخالت در لبنان نبوده و همواره حامی استقلال، تکثر و حاکمیت ملی این کشور است.

پیش از این؛ «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان هم ادعای برخی منابع غربی و عربی، مبنی بر دخالت ایران در لبنان را رد و تصریح کرد  لبنان تاکنون مداخله‌ای از سوی ایران مشاهده نکرده است و ادعاها در این زمینه صحت ندارد.

«میشل عون»، درباره سلاح مقاومت لبنان هم اظهار کرد: «حزب‌الله از سلاحش در صحنه داخلی استفاده نمی‌کند؛ این سلاح فقط برای تضمین مقاومت لبنانی‌ها در برابر رژیم اسرائیل است.

ایران و حزب الله لبنان نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور سعودی - صهیونیستی در منطقه دارند.

 

کلیدواژه