سید حسن نصرالله: استعفای «حریری» تصمیم عربستان بود که به وی دیکته شد
(last modified 1396-08-15T04:45:12+00:00 )
عقرب 15, 1396 09:15 Asia/Kabul
  •  سید حسن نصرالله: استعفای «حریری» تصمیم عربستان بود که به وی دیکته شد

دبیرکل حزب‏‌الله لبنان تاکید کرد: استعفای «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان یک تصمیم سعودی با متن ادبیات سعودی بود که حریری فقط آن را خوانده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «سیدحسن نصرالله»، عصر روز (یکشنبه) در سخنانی درباره آخرین تحولات لبنان پس از استعفای «سعد الحریری»، افزود: حریری به ریاض فراخوانده شد و استعفای وی تصمیم عربستان سعودی بود که به او دیکته شد و او بیانیه عربستان را قرائت کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، با بیان اینکه باید دلیل استعفای نخست وزیر لبنان را در عربستان سعودی جستجو کرد، گفت: این استعفاء نشان دهنده دخالت آشکار عربستان سعودی در امور داخلی لبنان است. 

وی تصریح کرد: حزب الله لبنان خواهان استعفای «سعد حریری» نبود و نحوه استعفای وی، در تضاد با حاکمیت، عزت و کرامت لبنان بود.

سیدحسن نصرالله، به همزمانی استعفای نخست وزیر لبنان با بازداشت‌های اخیر شاهزاده‌های سعودی در عربستان اشاره کرد و افزود: این پرسش مطرح است که آیا می‌توان استعفای سعد حریری را در چارچوب جنگ‌ها و درگیری‌های عربستان سعودی در منطقه بررسی کرد؟.

دبیر کل حزب الله لبنان، با تاکید بر حفظ صلح و آرامش در لبنان، خاطر نشان کرد: به لبنانی‌ها می‌گوییم که جای هیچ نوع نگرانی وجود ندارد و از همه می‌خواهیم رفتار منطقی و عاقلانه داشته باشند و به دنبال بازگشت به فضای سابق تنش‌های فرقه‌ای و مذهبی نباشند.

وی همچنین با اشاره به ادعاهایی درباره طرح ترور «سعد حریری»، گفت: یکی از علت های ادعای شبکه سعودی «العربیه» درباره تلاش برای ترور «سعد حریری» برای این است که جلوگیری از بازگشت وی به لبنان را توجیه کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، درباره وجود شایعاتی مبنی بر اینکه استعفای نخست وزیر لبنان مقدمه‌ای برای جنگ اسرائیل علیه لبنان است، تاکید کرد: اسرئیلی‌ها وارد هیچ جنگی با لبنان نمی شوند مگر آنکه پیروزی خود در این جنگ را قطعی بدانند و اسرائیلی‌ها نسبت به این جنگ برحذر هستند.

 

کلیدواژه