سازمان ملل: محاصره بنادر و فرودگاه های یمن باید کاملا لغو شود
(last modified Tue, 14 Nov 2017 04:54:53 GMT )
عقرب 23, 1396 09:24 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: محاصره بنادر و فرودگاه های یمن باید کاملا لغو شود

سازمان ملل متحد بار دیگر لغو کامل محاصره بنادر و فرودگاه های یمن را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل دوشنبه شب تاکید کرد ، آژانس های بشردوستانه به دسترسی کامل به تمامی بنادر و فرودگاه ها در یمن نیازمند هستند و موضوع تنها بر سر دسترسی به برخی بنادر برای کمک رسانی نیست.

«استفان دوجاریک» Stephane Dujarric اوضاع یمن را «فاجعه بار» خواند و تصریح کرد یمنی ها به مواد غذایی، سوخت و دارو نیازمندند.

سازمان ملل هفته گذشته نیز خواستار لغو محاصره یمن شده بود.

«مریتکسل رلانو» Meritxell Relano، نماینده صندوق کودکان ملل متحد (یونیسِف) در یمن هم روز جمعه گذشته، اوضاع انسانی در یمن را فاجعه بار خواند و گفت: میلیون‌ها نفر در یمن به کمک های فوری نیازمندند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز سه شنبه گذشته، خواستار بازگشایی تمامی مرزهای یمن شد تا امکان ارسال مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به این کشور فراهم شود.

رژیم سعودی با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون به کشته شدن بیش از سیزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر، آواره شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده و باعث شیوع بیماری‌های متعدد شده است.

 

کلیدواژه