محمود عباس دیدار مسئولان فلسطینی با مقامات آمریکایی را ممنوع کرد
(last modified 1396-08-30T14:58:42+00:00 )
عقرب 30, 1396 19:28 Asia/Kabul
  • محمود عباس دیدار مسئولان فلسطینی با مقامات آمریکایی را ممنوع کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دستوری به تمامی ادارات دولتی، هر گونه نشست با مقامات آمریکایی صرف‌نظر از علت و هدف این دیدارها را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، «عزام الأحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با خبرگزاری کویت (کونا) اعلام کرد: در پی تهدید آمریکا مبنی بر تعطیلی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین«ساف» در واشنگتن، «محمود عباس»رییس تشکیلات خودگردان دیدار مسئولان فلسطینی با مقامات آمریکایی را ممنوع کرده است. 

آمریکا تهدید کرده است که در واکنش به تلاش عباس برای محاکمه صهیونیستهای عامل ارتکاب جنایت ضد فلسطینیان در دادگاه‌های بین‌المللی و نیز پرهیز تشکیلات خودگردان فلسطین از شرکت در مذاکرات سازش با اسرائیل، دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن را تعطیل خواهد کرد.

عضو ارشد فتح تصریح کرد: ممنوعیت دیدار مسئولان فلسطینی با مقامات آمریکایی تا زمانیکه واشنگتن از تصمیم خود صرف‌نظر نکرده، همچنان ادامه خواهد داشت.

دولت آمریکا در حال تدوین طرح سازشی بین اسرائیل و فلسطینیان است.

یک مشاورعالیرتبه کاخ سفیدادعا کرددر طرح آمریکا،تلاش می‌شود  موضوعات بحث‌برانگیز از قبیل شرایط بیت‌المقدس و شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری رود اردن حل شود. 

این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیش از این، حدود 10 هزار دلار برای ساخت شهرک «بیت‌ایل» Beit El در کرانه باختری به اسرائیل کمک کرده است.

گروه های مبارز فلسطینی اعلام  کرده اند، با وجود حمایت همه جانبه آمریکا از توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی، تسلیم باج خواهی ها نخواهند شد.

 

کلیدواژه