قوس 12, 1396 09:18 Asia/Kabul
  •  چرخش 180 درجه ای «منصور هادی» در حمایت از «علی عبدالله صالح»

«عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن که اکنون در ریاض به سر می برد و در هفته های گذشته بارها مردم این کشور را به مبارزه با «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن دعوت می کرد، شنبه شب با چرخشی 180 درجه ای، خواستار کمک عربستان به وی شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری مستعفی  یمن با بهره برداری سیاسی از وقایع اخیر «صنعا» گفت: وی و عربستان از تمامی طرف هایی که به رویارویی با جنبش انصارالله یمن بپردازند حمایت می کنند.

نیروهای وابسته به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن روز شنبه با حمایت ائتلاف متجاوز ضد یمن به سرکردگی عربستان به تمرد از دستورات نیروهای امنیتی در«صنعا» پایتخت یمن پرداختند وسبب ایجاد درگیری‌ شدند.

احزاب و جریان‏‌های سیاسی یمن روز شنبه در بیانیه‏‌ای مشترک، تلاش‎ دشمنان را برای ایجاد ناامنی در صنعاء محکوم و بر اهمیت حمایت از وحدت جبهه داخلی و مجازات عاملان ناامنی تاکید کردند.

در این بیانیه از نقش قهرمانه ارتش یمن و کمیته های مردمی انصارالله در مقابله با توطئه های دشمن تمجید شده است.

در همین حال ، «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، با آرام توصیف کردن اوضاع پایتخت یمن، از گروه های سیاسی این کشور خواست صبور باشند و وارد فتنه نشوند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا از مارس 2015 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. 

جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.  یمن همچنین بر اثر این تجاوز با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری های مختلف مواجه شده است.

ریاض با تجاوز به یمن به دنبال سرکوب انقلاب مردمی این کشور و به قدرت رساندن دست نشانده های خود  است.

 

کلیدواژه