حدود 130 کشته و زخمی درحملات جنگنده‌های سعودی به صنعاء
(last modified 1396-09-22T13:45:24+00:00 )
قوس 22, 1396 18:15 Asia/Kabul
  •  حدود 130 کشته و زخمی درحملات جنگنده‌های سعودی به صنعاء

درحمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یک مرکز پلیس در «صنعاء» پایتخت یمن، 39 نفر ازجمله چند زندانی کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز؛ درحملات روز چهارشنبه جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به این مرکز نظامی 90 نفر ازجمله شماری زندانی نیز زخمی شدند. 

منابع بیمارستانی یمن گفتند به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمانی مجروحان، احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

منبع امنیتی یمن هم اعلام کرد جنگنده‌های سعودی در هفت نوبت پی‌درپی مرکز پلیس منطقه «شعوب» صنعاء را که در بین محله‌های مسکونی واقع است، بمباران کرد.

این منبع یمنی افزود قریب به 180 زندانی در این مرکز پلیس بودند که بیشتر آنها در جبهه‌های درگیری اسیر شدند و قرار بود طی عملیات مبادله اسرا طی روزهای آتی آزاد شوند.

پیش ازاین؛ سازمان ملل متحد در گزارش روز سه‌شنبه خود به وضعیت اسف‌بار هشت میلیون یمنی دراین کشور اذغان کرد و بازگشایی فوری گذرگاه‌های یمن را از سوی عربستان برای رساندن کمک‌های انسانی به مردم یمن خواستار شد.

همزمان سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد با شیوع بیماری دیفتری در یمن از چند هفته پیش شمار قربانیان این بیماری در مناطق مختلف این کشور به 34 نفر افزایش یافته است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از مارس 2015 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. 

جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی منجر شده و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماریهای مسری ازجمله «وبا» و «دیفتری» مواجه کرده است.