محکوم شدن شش بحرینی به اعدام در دادگاه نظامی
(last modified Mon, 25 Dec 2017 11:34:01 GMT )
جدی 04, 1396 16:04 Asia/Kabul
  • محکوم  شدن شش بحرینی به اعدام در دادگاه نظامی

دادگاه نظامی بحرین در حکمی شش نفر دیگر از شهروندان این کشور را به اتهام واهی نقش داشتن در طراحی برای ترور فرمانده ارتش بحرین به اعدام محکوم کرد.

به گزارش وبگاه «مرأة البحرین»؛ «عادل مبارک» (درجه‌دار ارتش)، «محمد المتغوی» (فعال حقوقی شیعه)، «فاضل سید عباس» (شیعه)، «علوی الموسوی» (همراه همیشگی شیخ عیسی قاسم)، «مرتضی السندی» (از رهبران حرکت وفا) و «حبیب الجمری » درنشست روز دوشنبه دادگاه نظامی بحرین به اتهام طراحی برای ترور «خلیفه بن احمد آل خلیفه» فرمانده ارتش این کشور به اعدام محکوم شدند.

در همین حال؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین لبنان؛ «باقر درویش» مسوول اطلاع‌رسانی انجمن حقوق بشر بحرین درباره اعلام حکم اعدام این شش شهروند بحرینی گفت: متهمان از برخی اتهامات وارده شوکه شده‌اند، ضمن آن که آن‌ها تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

مسوول اطلاع‌رسانی انجمن حقوق بشر بحرین از سازمان ملل خواست کمیته‌ای مستقل برای تحقیق درباره اتهام واهی این شش شهروند بحرینی محکوم شده به اعدام، تشکیل دهد.

به دنبال موافقت «شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه  بحرین با محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی، مسوولان این رژیم، متهمان غیرنظامی و سیاسی را برای محاکمه به دادگاه نظامی ارجاع می‌دهند.

«عصام المنامی» از رهبران ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین با محکوم کردن اقدام غیرقانونی رژیم آل خلیفه در محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی این رژیم که به روشی برای سرکوب مخالفان سیاسی تبدیل شده است گفت: هدف ازاین اقدام ترساندن شهروندان و خاموشی صدای مخالفان و آنانی است که می‌خواهند بر سرنوشت خودشان حاکم باشند.

بحرین به عنوان کوچکترین کشورغرب آسیا از دلو 1389 صحنه اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم برای دستیابی به آزادی و عدالت و روی کار آمدن دولتی  منتخب است.

 

کلیدواژه