کشته شدن بیش از ۳۰۰ غیرنظامی در «دیرالزور» سوریه توسط ائتلاف آمریکایی در سال 2017 میلادی
(last modified 1396-10-11T11:39:28+00:00 )
جدی 11, 1396 16:09 Asia/Kabul
  • کشته شدن بیش از ۳۰۰ غیرنظامی در «دیرالزور» سوریه توسط ائتلاف آمریکایی در سال 2017 میلادی

منابع رسانه ای از کشته شدن ۳۳۵ غیرنظامی از جمله ۱۲۷ زن و کودک در ولایت «دیرالزور» سوریه توسط ائتلاف آمریکایی در سال ۲۰۱۷ خبر دادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه لبنانی العهد، در حملات ائتلاف به اصطلاح آمریکایی به «دیرالزور» در سال گذشته میلادی ۷۳ زن و ۵۴ کودک جان خود را از دست داده اند.

هفته گذشته نیز این ائتلاف اذعان کرد ؛ در 3 سال اخیر، 817 غیرنظامی در حملات هوایی جنگنده‌های آنها به سوریه ،‌ کشته شدند. این در حالیست که آمار ارائه شده از سوی ائتلاف بین‌المللی همواره کمتر از آمار اعلام شده گروه‌های حقوق بشری بوده است.

آمریکا در سال‌های اخیر بارها به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی، غیرنظامیان را در سوریه و عراق هدف قرار داده است و بر اساس گزارش‌های رسمی ، آمریکا و شرکای غربی و عربی این کشور از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی از جمله داعش به شمار می روند.

خبر دیگر اینکه ، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد : در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد نقض آتش بس در برخی مناطق سوریه از جمله در حومه استان های حلب، حمص و لاذقیه ثبت شده است. 

ایران، روسیه و ترکیه ، ثور 1396 در چهارمین دور از مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه قزاقستان ، توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه را با هدف کاهش خشونت‌ امضاء کردند و گروه‌های تروریستی گاهی با نقض توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه ، مناطق مختلف این کشور را هدف حملات خود قرار می‌دهند .

در همین حال ، منابع مخالف سوری از سقوط یک بالگرد روسیه در حومه شمال شرقی «حماه» و کشته شدن هفت افسر روس از جمله یک نظامی ارشد آنان خبر دادند و دلیل سقوط این هواپیما را نقص فنی اعلام کردند.

 ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه عملیات گسترده‌ای را در حد فاصل استان‌های حماه و ادلب آغاز کرده‌اند و درحال پیشروی در حومه جنوبی ادلب است.

 

کلیدواژه