یونیسف: 40 درصد از قربانیان بحران سوریه کودک هستند
(last modified 1396-12-22T04:41:51+00:00 )
حوت 22, 1396 09:11 Asia/Kabul
  • یونیسف: 40 درصد از قربانیان بحران سوریه کودک هستند

مدیر منطقه خاورمیانه صندوق کودکان ملل متحد (یونیسِف) روز دوشنبه اعلام کرد 40 درصد از قربانیان بحران سوریه کودک هستند.

به گزارش ایرنا، «گیرت کاپلار» همچنین با بیان اینکه سه میلیون کودک سوری روزانه با خطر برخورد با بمب و مین های بجا مانده از تروریست ها مواجه اند خاطرنشان کرد هزاران کودک سوری بر اثر برخورد با بمب و مین دچار معلولیت دائمی شده اند.

مدیر منطقه خاورمیانه صندوق کودکان ملل متحد (یونیسِف) افزود هفت سال بحران در سوریه باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی برای کودکان سوری نیز شده است.

تروریست ها در زمان اشغال شهرها و مناطق مختلف سوریه، ساختمان های مسکونی و اماکن عمومی، خودروها، موتورسیکلت ها و حتی اسباب بازی های کودکان را تبدیل به تله های انفجاری کرده بودند که نشانه دسترسی آن ها به مقادیر زیاد مواد منفجره و مهمات است. 

در ماه های اخیر پس از آزادسازی بیشتر مناطق سوریه از اشغال گروه های تروریستی، کارشناسان و مهندسان نظامی سوریه و روسیه عملیات مشترکی را برای مین روبی مناطق مختلف سوریه آغاز کرده اند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله بریتانیا و فرانسه برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد. به دنبال آن سوریه از ایران و روسیه خواست به دمشق در مبارزه با تروریست ها کمک کنند.

 

کلیدواژه