سرازیر شدن سیل سلاح‌های آمریکایی به منطقه و استفاده در جنگ یمن
(last modified 1396-12-22T05:10:54+00:00 )
حوت 22, 1396 09:40 Asia/Kabul
  • سرازیر شدن سیل سلاح‌های آمریکایی به منطقه و استفاده در جنگ یمن

پایگاه آمریکایی در گزارشی، سیل فروش تسیلحاتی آمریکا به عربستان را عامل اصلی تشویق‎‌کننده سعودی‌ها درحمله به یمن و تداوم بحران در این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی آنتی‌وار در گزارشی درباره جنگ یمن با ابراز نگرانی از تداوم مشارکت آمریکایی‌ها در ارتکاب جرم و جنایت جنگی و ایجاد فاجعه‌بشری در یمن نوشت:‌ باگذشت سه سال ازحمله عربستان به یمن، همچنان غیرنظامیان درحملات هوایی سعودی‌ها به یمن کشته می‌شوند؛ این درحالی است که آمریکایی‌ها سیل گسترده‌ای از انواع تسلیحات را برای نیروهای سعودی و اماراتی ارسال کرده‌اند.

این پایگاه آمریکایی با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار یمن و محاصره نیروی دریایی عربستان که میلیون‌ها یمنی را در معرض خطر قحطی وگرسنگی قرار داده است، نوشت: بخش شمالی این کشوردرگیر بدترین حالت شیوع بیماری «وبا» در طول تاریخ شده است.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی آنتی‌وار؛ میزان فروش تسلیحات آمریکایی در جنگ یمن به علت خریدهای تسلیحاتی گسترده امارات و به ویژه سعودی‌ها رکورد شکسته است؛ به طوری که امارات فقط در سال 2016 مبلغ 60 میلیون دلار انواع سلاح‌های کوچک را از آمریکا خریداری کرده است و سعودی‌ها هم به همان سرعتی که از آمریکا سلاح می‌خرند، بمب‌های آمریکایی را بر سر مردم شمال یمن فرو می‌ریزند.

عربستان با حمایت آمریکا در سال 2015 به یمن حمله کرده و سپس این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است. جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 

 

کلیدواژه