حمل 08, 1397 17:14 Asia/Kabul
  • هشدار یمن درباره تشدید حملات موشکی به عربستان

وزیر مشاور دولت یمن در امور گفت وگو و آشتی ملی، به دولت سعودی هشدار داد اگر تجاوز به یمن را متوقف نکند، به همان اندازه که شهرهای یمنی را بمباران می‌کند، حملات موشکی به شهرهای عربستان تشدید خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ «احمد القنع» وزیر مشاور دولت یمن در امور گفت وگو و آشتی ملی روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری المیادین لبنان افزود: موشک‌های بالستیک یمنی که اخیرا به سمت عربستان شلیک شد، هدیه‌ای به مادران جان باختگان یمنی است که در بمباران‌های سعودی قربانی شده‌اند.

یگان موشکی یمن روز دوشنبه گذشته با حملات موشکی خود فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در شهر ریاض، پایتخت عربستان، فرودگاه منطقه‌ای «ابها» در «عسیر» و فرودگاه «جیزان» در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

وزیر مشاور دولت یمن در امور گفت وگو و آشتی ملی با اشاره به این که عربستان‌سعودی، یمن را با موشک‌های آمریکایی و اسرائیلی هدف قرار می‌دهد، گفت: «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی وجهه مسلمانان را با ریختن خون یمنی‌ها، لکه‌دار کرد.

«احمد القنع» با تاکید بر مقاومت و پایداری یمنی‌ها به‌رغم ادامه محاصره، قحطی و جنایات ائتلاف متجاوز سعودی طی سه سال گذشته تاکید کرد: یمن به کسانی که این کشور را دست‌کم می‌گرفتند، توانایی در نوآوری و تولید را ثابت کرد. 

عربستان با حمایت آمریکا و امارات از مارس 2015 به یمن حمله و سپس این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.