حمل 14, 1397 15:42 Asia/Kabul
  • تشدید حملات عربستان پس از هربار سفر نماینده سازمان ملل به یمن

رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن گفت: پس از هر بار سفر نمایندگان سازمان ملل متحد به صنعاء (پایتخت یمن)، حملات سعودی‌ها به یمن تشدید می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی «المیادین» لبنان؛ «صالح الصماد» رئیس شورای عالی‌سیاسی یمن افزود: در دو ماه گذشته، نماینده جدید سازمان ملل متحد به ریاض (پایتخت عربستان) و استان حضرموت (شرق یمن) سفر کرده و حتی مدام بین هتل‌های یمن در حال تردد بوده است، اما سعودی‌ها همچنان به تهاجم خود ادامه داده‌اند.

صالح الصماد با تاکید بر اینکه سامانه موشکی یمن، ساخت خود این کشور است، تصریح کرد؛ صنعاء برای خرید سلاح از هر کشوری ازجمله روسیه و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد.

رئیس شورای عالی‌سیاسی یمن تاکید کرد، دشمنان یمن می‌خواهند از مردم این کشور باج‌گیری کنند، اما به خواست خدا مردم یمن مقابل آنها ایستاده‌اند و از کشورخود دفاع خواهند کرد. 

«مارتین‌ گریفیتس» Martin Griffiths نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن، مارس گذشته برای دیدار با مقامات یمن به صنعاء سفر کرد. 

این نخستین سفر «گریفیتس» از زمان به‌عهده گرفتن این سمت به‌شمار می‌رود و پیش از این، سه دور مذاکرات بین طرف‌های درگیر در یمن برگزار شده است، اما به‌دلیل کارشکنی‌های عربستان و همپیمانانش این مذاکرات نتیجه‌ای نداشته است.

عربستان و همپیمانانش با حمایت آمریکا از مارس 2015 به یمن حمله و سپس این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده‌اند. جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 

کلیدواژه