قدردانی فواد معصوم از ایران به سبب کمک به عراق برای نابودی داعش
(last modified 1397-01-17T05:58:10+00:00 )
حمل 17, 1397 10:28 Asia/Kabul
  •  قدردانی فواد معصوم از ایران به سبب کمک به عراق برای نابودی داعش

رئیس جمهوری عراق، کمک‌های بشردوستانه، لجستیکی و مستشاری جمهوری اسلامی ایران به عراق را در مسیر مبارزه با ترورسیم ستود و گفت: ایران نخستین کشوری بود که برای نابودی تروریست‌ها در عراق کمک کرد.

«فواد معصوم» رئیس جمهوری عراق در گفت وگو با شبکه العالم؛ با اشاره به نقش موثر ایران در حمایت از عراق برای نابودی داعش گفت: اکنون و پس از نابودی داعش، توسعه روابط دو کشور درسایه مرزهای  مشترک  و پیوندهای  دینی و مذهبی، فرهنگی و تاریخی، درچارچوب محقق شدن منافع مشترک دو طرف، ضروری است.

فواد معصوم با اشاره به مخالفت آمریکا و برخی از کشورهای منطقه با روابط رو به گسترش عراق و ایران، افزود: درسایه اعمال فشار این طرف‌ها، دیدگاه بغداد مبتنی بر منافع مشترک و تعامل دوستانه با تهران است، زیرا این تعامل مهم به زیان هیچ کشوری در منطقه نیست.

رئیس جمهوری عراق همچنین هرگونه بهره‌برداری ازپایگاه نظامی آمریکا در کشورش ضد ایران درزمان مقتضی را غیرممکن دانست و تصریح کرد: موضع دوستانه مردم و همه مسئولان عراقی با ملت و دولت ایران شفاف و روشن است.

فواد معصوم با اشاره به قرار گرفتن عراق در آستانه انتخابات تاثیرگذار پارلمانی هم اظهار کرد: به‌رغم تلاش برخی کشورها برای مداخله و تاثیرگذاشتن بر نتایج این انتخابات اما تجربه پیشین از حضور مردم عراق در پای صندوق‌های رای نشان داده است، رقابت در انتخابات به‌عنوان امری طبیعی در فضایی امن و آرام برگزارخواهد شد.

انتخابات پارلمانی عراق 22 ثور 1397 برگزار خواهد شد؛ این انتخابات به سبب شکست تروریست‌های داعش در عراق، از اهمیت خاصی برخوردار است.

کلیدواژه