حمل 21, 1397 08:17 Asia/Kabul
  • قاسمی: حمله رژیم صهیونیستی به سوریه درچارچوب تقویت تروریست‌ها است

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن حمله جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه، آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و درچارچوب تقویت تروریست‌ها خواند.

فرودگاه نظامی «التیفور» در استان حمص سوریه، بامداد روز دوشنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت. دراین حمله موشکی، شماری کشته و زخمی شدند. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت وگو با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقش تل‌آویو در این حمله موشکی اذعان کرد. 

«بهرام قاسمی» تاکید کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، نقض حاکمیت ملی و تمامیت‌ارضی این کشور و مغایر با همه قوانین و موازین بین‌المللی است که فقط شرایط بحرانی در سوریه و معادلات منطقه را پیچیده‌تر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، تصریح کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی در شرایطی که تحولات میدانی به نفع دولت قانونی سوریه در جریان است، برای تقویت گروه‌های تروریستی و همچنین با هدف انحراف افکار عمومی از فاجعه غزه که شهادت دهها فلسطینی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر را به دنبال داشته، انجام شده است.

قاسمی، تاکید کرد: ایران باردیگر بر حمایت کامل خود از تمامیت‌ارضی و حاکمیت ملی سوریه و مردم آن تأکید می‌کند و از همه کشورهای آزاده و مجامع بین‌المللی می‌خواهد درقبال تجاوز آشکار صهیونیست‌ها به یک عضو سازمان ملل متحد که قطعا صلح و امنیت بین‌المللی به مخاطره می‌افکند، بی‌تفاوت نباشند.

 

کلیدواژه