حماس: اظهارات لیبرمن به منزله مشروعیت بخشی به قتل و کشتار است
(last modified 1397-01-22T04:37:33+00:00 )
حمل 22, 1397 09:07 Asia/Kabul
  •  حماس: اظهارات لیبرمن به منزله مشروعیت بخشی به قتل و کشتار است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی  فلسطین (حماس) گفت ، تمجید اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل از هدف قرار دادن فلسطینیان بی پناه در راهپیمایی حق بازگشت ، مشروعیت بخشی به قتل و کشتار است.

اویگدور لیبرمن  در واکنش به  فایل ویدیوئی که نشان می دهد یک نظامی اسرائیلی تظاهرکننده فلسطینی را نزدیک مرزهای غزه هدف قرار می دهد،  بر قدردانی از این تک تیرانداز صهیونیست تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس روز سه شنبه اظهارات حمایتی لیبرمن از قتل تظاهرات کنندگان  بی پناه فلسطینی را  نشان دهنده تروریسم صهیونیست ها علیه ملت فلسطین دانست و بر لزوم محاکمه و بازخواست  مقامات اسرائیل تاکید کرد.

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی شرکت کنندگان فلسطینی در راهپیمایی مسالمت آمیز «حق بازگشت» و مخالفت این رژیم با انجام تحقیقات بین المللی در کشتار تظاهرکنندگان، انتقادات سازمان های حقوق بشر بین المللی را برانگیخته است.

مرکز حقوق بشر «بتسیلم» در سرزمین های اشغالی اعلام کرد ، دستور«اویگدور لیبرمن»  برای تیراندازی به تظاهرکنندگان فلسطینی بی سلاح که تهدید به حساب نمی آیند، غیرقانونی است و ارتش این رژیم باید از کشتار افراد بی دفاع دست بردارد.

«راهپیمایی بزرگ حق بازگشت» از 30 مارس  به مناسبت «روز زمین» در باریکه غزه آغاز شده است . در یورش نظامیان صهیونیست به شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی 32 فلسطینی شهید و بیش از 3000 نفر زخمی شده اند.

کلیدواژه