حمل 25, 1397 10:24 Asia/Kabul
  •  هدف قرار گرفتن سوریه با موشک‌های «کروز تاماهاک»

مقام آمریکایی اعلام کرد: درحمله به سوریه از موشک‌های «کروز تاماهاک» استفاده شده است.

به گزارش رویترز؛ به گفته این مقام آمریکایی که نامش اعلام نشده است، درحمله بامداد روز شنبه آمریکا به سوریه که اهداف چندگانه دارد، از موشک‌های «کروز تاماهاک» استفاده شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با صادر کردن دستور حمله به سوریه، گفت: حملات آمریکا با مشارکت فرانسه و بریتانیا به سوریه آغاز شده است.

«ترزا می» نخست وزیر بریتانیا هم گفت: به نیروهای مسلح این کشور اجازه داده است حملات هماهنگ شده‌ای را برای متوقف ساختن توان نظام سوریه در استفاده از تسلیحات شیمیایی انجام دهند.

نخست وزیر بریتانیا با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای استفاده از نیروی نظامی ضد سوریه وجود ندارد، مدعی شد: حملات به سوریه محدود و هدفمند است و تنش‌ها را در منطقه تشدید نمی‌کند. 

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد: دستور مداخله ارتش فرانسه را درحمله به سوریه صادر کرده است. رئیس جمهوری فرانسه مدعی شد: حمله به سوریه، کاهش توانمندی نظام سوریه را در تولید مواد شیمیایی هدف قرار داده است.

همزمان؛ تلویزیون سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه با پدافند هوایی با حملات هوایی مشترک آمریکا، بریتانیا و فرانسه مقابله کرده است. 

تلویزیون سوریه، گزارش داد: حملات هوایی مشترک آمریکا، بریتانیا و فرانسه، دمشق و مناطق مختلف حومه پایتخت سوریه را هدف قرار داده است. 

برخی منابع خبری هم گزارش دادند: فرودگاه مزه دمشق، مرکز پژوهش‌ها در برزه Barzeh دمشق، «جمرایا» Jamraya و «مصیاف» Masyaf در سوریه هدف حملات موشکی آمریکا قرار گرفته است.

کلیدواژه