حمل 28, 1397 07:54 Asia/Kabul
  • شلیک 9 فروند موشک به سوریه؛ انهدام همه موشک‌ها

ارتش سوریه تعداد موشک‌های شلیک شده به سوی فرودگاه الشعیرات Shayrat در حمص و فرودگاه الضمیر Al-Dumayr در حومه دمشق را 9 فروند اعلام کرد.

به گزارش ردیو دری؛ ارتش سوریه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: همه این موشک‌ها در آسمان سوریه منهدم شدند. 

پدافند هوایی ارتش سوریه، سه فروند موشک را که به سوی فرودگاه نظامی الضمیر در حومه دمشق شلیک شده بود رهگیری و منهدم کرد و شش فروند موشک را هم در آسمان حمص سرنگون کرده است. 

همزمان؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های مربوط به حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در حمصِ سوریه اعلام کرد: درحال حاضر آمریکا هیچ فعالیت نظامی در این منطقه انجام نداده است.

پایگاه هوایی الشعیرات حمص 18 حمل 1396 به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و به بهانه حمله شیمیایی ادعایی به «خان شیخون» در ادلب، شمال غرب سوریه، با 59 فروند موشک هدف قرار گرفت.  

درهمین حال؛ برخی رسانه‌ها به نقل از منابع میدانی احتمال دادند موشک‌های جدید توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سمت پایگاه هوایی الشعیرات شلیک شده باشند. گفته می‌شود خود جنگنده‌ها نیز توسط  پدافند هوایی سوریه رهگیری شده‌اند.

پیش ازاین؛ آمریکا، فرانسه و بریتانیا به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه و متهم کردن این کشور در وقوع این حمله ادعایی، 25 حمل گذشته جاری بیش از 100 فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کردند.

کلیدواژه