سید حسن نصرالله: برگزاری انتخابات پارلمانی دستاورد بزرگ ملی برای لبنان است
(last modified 1397-02-18T03:34:39+00:00 )
ثور 18, 1397 08:04 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: برگزاری انتخابات پارلمانی دستاورد بزرگ ملی برای لبنان است

دبیر کل حزب الله لبنان یک روز پس از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در سخنرانی خود، این انتخابات را دستاورد بزرگ ملی برای لبنان توصیف کرد.

«سید حسن نصرالله» روز دوشنبه درباره نتایج انتخابات پارلمانی لبنان اظهار کرد: برگزاری انتخابات در یک روز ، پیروزی بزرگی برای لبنان ، ارتش و نیروهای امنیتی بود و ثابت کرد که اوضاع امینتی در کشور برخلاف آنچه که برخی از شخصیت ها می گفتند، فوق العاده است. 

دبیرکل حزب الله لبنان، میزان مشارکت و حضور طرفداران مقاومت در انتخابات را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: حملات و تبلیغاتی که علیه مقاومت صورت گرفت با حضور مشارکت بالای شهروندان نتیجه عکس داد و این نتایج پاسخ مناسبی برای کسانی بود که ادعا می کردند مقاومت محبوبیت خود را در میان مردم از دست داده است. 

«حسن نصرالله» با اشاره به اینکه، حضور نمایندگان مقاومت و همپیمانان آن در پارلمان می تواند به تحقق برنامه های انتخاباتی کمک کند، تاکید کرد: این پیروزی بزرگی برای تحقق برنامه های انتخاباتی مقاومت است. 

وی، تصریح کرد: پس از برگزاری انتخابات پارلمانی باید همچنان این آرامش در جامعه برقرار باشد چراکه در این دوران، دو موضوع مهم انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت را در پیش داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: ساختار جدید پارلمان تضمین کننده حمایت از گزینه استراتژیک و معادله ارتش، مردم و مقاومت خواهد بود و نتیجه انتخابات پیروزی سیاسی و معنوی بزرگی برای گزینه مقاومت است.

انتخابات پارلمانی لبنان روز گذشته 16 ثور برگزار شد.

نتایج اولیه و غیر رسمی منتشر شده نشان می‌دهد، نامزدهای مقاومت و هم‌ پیمانان آن ها «حزب‌الله و امل» موفق شده‌اند 26 کرسی از مجموع 27 کرسی متعلق به شیعیان در پارلمان را کسب کنند.

 

کلیدواژه