پاکستان: لغو برجام، اقدامات اعتماد ساز بین المللی را تضعیف می کند
(last modified 1397-02-20T04:23:05+00:00 )
ثور 20, 1397 08:53 Asia/Kabul
  • پاکستان: لغو برجام، اقدامات اعتماد ساز بین المللی را تضعیف می کند

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به خروج آمریکا از برجام اعلام کرد، لغو این توافق نامه، اقدامات اعتماد ساز در چارچوب گفت و گوهای دیپلماتیک را تضعیف می کند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام با اعلام تاسف از این اقدام نسجیده وی آمده است، تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، اعتماد سازی در راستای گفت و گو و اقدامات دیپلماتیک در چارچوب روابط بین الملل و تلاش برای حل اختلافات بر اساس قواعد صلح آمیز را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد.

در این بیانیه با بیان اینکه این اقدامات بر احیای امنیت و پایان مناقشات بین المللی تاثیری منفی خواهد گذاشت، آمده است: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نمونه و مدل مناسبی برای حل مناقشات پیچیده از طریق گفت و گو و رایزنی های دیپلماتیک است.

 درادامه بیانیه وزارت خارجه پاکستان تصریح شده است، زمانی که برجام بین طرفین مورد توافق قرار گرفت، پاکستان از آن استقبال کرد وامیدوار بود با گزارش های متوالی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تعهد کامل ایران به برجام، طرف های دیگر هم به تعهدات خود پایبند بمانند.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با ادعای بی نتیجه بودن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اتهامات بی اساس ضد ایران، فرمان خروج کشورش از برجام را امضاء کرد؛ اقدام یکجانبه آمریکا درحالی است که پنج کشور دیگر امضا کننده برجام و بسیاری از کشورهای جهان حمایت خود را از این توافقنامه بین المللی اعلام کرده اند.