فیصل مقداد: بمباران چاه های نفت سوریه توسط ائتلاف بین المللی عمدی بود
(last modified 1397-03-02T10:07:32+00:00 )
جوزا 02, 1397 14:37 Asia/Kabul
  •  فیصل مقداد: بمباران چاه های نفت سوریه توسط ائتلاف بین المللی عمدی بود

معاون وزیر امور خارجه سوریه، اعلام کرد: ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به عمد چاه های نفت را در سوریه بمباران کرد تا دولت دمشق قادر به استفاده از آنها نباشد. 

آمریکا و چند کشور همپیمان خود، از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل ائتلاف تشکیل داده‌اند که تاکنون در حملات این ائتلاف خودساخته هزاران غیر نظامی بیگناه سوری کشته شده اند.

ائتلاف آمریکایی همچنین در سال های اخیر به بهانه مبارزه با تروریسم، حملات هدفمندی را به منظور نابودی زیرساخت ها و تاسیسات نفتی سوریه انجام داده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ «فیصل مقداد» در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک، تصریح کرد: دولت سوریه از کشورهای هم پیمان خود خواسته تا در نبرد علیه تروریسم به یاری دمشق بشتابند و در این میان نیروهای روسی، مستشاران ایرانی و حزب الله در همکاری کامل با دولت سوریه علیه تروریست ها مبارزه می کنند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه، در خصوص مطالبه اخیر روسیه در خصوص خروج همه نیروهای خارجی از سوریه با آغاز روند سیاسی در این کشور، تاکید کرد: این مسأله مطرح شده در حیطه حاکمیت سوریه است و اجازه مطرح کردن اینکه چه کسی در خاک سوریه باشد و چه کسانی نباشند به  کسی داده نمی شود.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

 

کلیدواژه