زخمی شدن 55 خبرنگار و گزارشگر از ابتدای تظاهرات حق بازگشت در باریکه غزه
(last modified 1397-03-15T06:24:30+00:00 )
جوزا 15, 1397 10:54 Asia/Kabul
  • زخمی شدن 55 خبرنگار و گزارشگر از ابتدای تظاهرات حق بازگشت در باریکه غزه

گزارش مقامات محلی باریکه غزه حاکیست: از زمان آغاز تظاهرات‌ «راهپیمایی حق بازگشت» در مرز غزه، تاکنون دستکم 55 خبرنگار و گزارشگر که برای پوشش این تظاهرات حاضر شده بودند، هدف تیراندازی صهیونیست‌ها قرار گرفته اند.

به گزارش  خبرگزاری فارس به نقل از آناتولی، رژیم صهیونیستی با نقض قوانین بین‌المللی، 55 خبرنگار، گزارشگر و اصحاب رسانه را در ادامه تظاهرات‌ اخیر غزه هدف قرار داده به طوری که 9 نفر از خبرنگاران با گلوله جنگی، 8 نفر با ترکش گلوله‌های انفجاری، 17 نفر با شلیک مستقیم گلوله‌های دودزا و 21 نفر نیز بر اثر ضرب و شتم مجروح شده‌اند.

همزمان «حیدر اغانین» رئیس هیات دیپلماتیک روسیه در رام الله با ابراز نگرانی از خشونت‌ها و کشتار فلسطینیان در غزه تاکید کرد: باید به حق ملت فلسطین در برگزاری تظاهرات و اعتراض مسالمت‌آمیز احترام گذاشت.

«بتسلال سموتریچ» عضو تندرو کنست (پارلمان ) رژیم صهیونیستی بر ادامه محاصره گسترده غزه تا جان باختن ساکنان آن در اثر  گرسنگی، تشنگی و بیماری تاکید کرد.

راهپیمایی‌های بازگشت 11 هفته متوالی  و از 30 مارس (10 حمل) برابر با سالروز روز زمین در مرز باریکه غزه با فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

 ابتدا قرار بود راهپیمایی‌های بازگشت تا یوم‌النکبه سالروز اشغال فلسطین در 15 می (25 ثور) ادامه پیدا کند اما «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواهان تداوم این اقدام مردمی تا رسیدن به نتایج مورد نظر به مدت نامحدود شده است.

  وزارت بهداشت فلسطین آمار رسمی  شهدای فلسطینی در راهپیمایی حق بازگشت  را تاکنون 121 نفر اعلام کرده است.

کلیدواژه