تکذیب ادعای دشمن درباره سیطره بر فرودگاه «الحدیده» یمن
(last modified 1397-03-31T04:36:16+00:00 )
جوزا 31, 1397 09:06 Asia/Kabul
  • تکذیب ادعای دشمن درباره سیطره بر فرودگاه «الحدیده» یمن

جانشین استاندار الحدیده یمن اخبار منتشره توسط رسانه های هوادار ائتلاف سعودی درباره سیطره نیروهای متجاوز بر این شهر را تکذیب کرد.

ائتلاف متجاوز سعودی که چندی پیش با اعلام خبر دروغ تسلط بر فرودگاه الحدیده رسوایی به بار آورده بود، برای بار دوم به فاصله تنها چند روز، باز هم مدعی سیطره بر این فرودگاه شد.

«عبد الجبار احمد محمد» جانشین استاندار الحدیده یمن روز چهارشنبه  در گفت و گو با شبکه خبری العالم در واکنش به ادعای  ائتلاف سعودی پس از یک مرحله رسوایی مبنی بر  تسلط بر فرودگاه «الحدیده» (غرب یمن ) گفت: هدف از جنگ رسانه ای ـ تبلیغاتی دشمن ترساندن جامعه است.

وی افزود:  فرودگاه شهر الحدیده تحت کنترل ارتش و کمیته های مردمی یمن است و در ادامه درگیریها در جنوب این شهر علاوه بر  شکست  دشمن،  شماری از آنان  اسیر و بسیاری از خودروها و زرهپوش های مهاجمان منهدم شده است.

 عبد الجبار بااشاره به اقدام متجاوزان سعودی که روز گذشته اتوبوس حامل زنان و کودکان و را بمباران کردند، تصریح کرد: با توجه به آوارگی هزاران خانواده یمنی بدلیل تداوم  حملات دشمن سعودی،  استمرار بمباران ساحل غربی به  یک فاجعه انسانی  منجر خواهد شد.

 ائتلاف متجاوز سعودی از 13 ژوئن (23 جوزا) حملات گسترده‌ای را برای اشغال بندر الحدیده، غرب یمن آغاز کرده است. بندر الحدیده اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن است.

کلیدواژه