ارتش یمن: ائتلاف متجاوز سعودی از پیشروی در ساحل غربی عاجز است
(last modified 1397-05-02T05:10:54+00:00 )
اسد 02, 1397 09:40 Asia/Kabul
  • ارتش یمن: ائتلاف متجاوز سعودی از پیشروی در ساحل غربی عاجز است

سخنگوی ارتش یمن، توقف عملیات «متجاوزانه» ائتلاف سعودی در جبهه غربی را تکذیب و اعلام کرد: ائتلاف سعودی-اماراتی از هرگونه پیشروی در این منطقه عاجز است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فارس؛ «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن در گفت‌وگو با شبکه العالم تاکید کرد : مزدوران سعودی از هرگونه پیشروی در ساحل غربی ناتوان و در مناطق «الدریهمی»، «الجاح» و «الفازه» درمحاصره نیروهای یمنی  هستند.

شرف لقمان  با اشاره به اینکه، یمن هزاران موشک بومی‌ دارد و برای توسعه سامانه موشکی و پهپادی خود تلاش می‌کند به شرکت های خارجی درباره سرمایه گذاری در امارات و عربستان هشدار داد و گفت: موشک‌ها و پهپادهای یمن قادرند  هر منطقه‌ای در عربستان و امارات  راهدفگیری کنند.

لقمان همچنین تهدیدات «متجاوزان» درباره حمله به صنعاء را «مضحک» خواند و افزود: ائتلاف سعودی-اماراتی پس از سه هفته از آغاز جنگ در «التحتیا» استان الحدیده، هنوز نتوانسته است به این منطقه نفوذ کنند.

ائتلاف متجاوز سعودی از  چهارشنبه 23 جوزا حملات گسترده‌ای را برای اشغال بندر الحدیده، غرب یمن آغاز کرده است. بندر الحدیده اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه