395 کشته و زخمی ؛ جنایت داعش در سویدای سوریه
(last modified Thu, 26 Jul 2018 04:17:58 GMT )
اسد 04, 1397 08:47 Asia/Kabul
  • 395 کشته و زخمی ؛ جنایت داعش در سویدای سوریه

« حسان عمرو» مدیر بهداشت استان «سویداء» در جنوب سوریه اعلام کرد : در حملات روز چهارشنبه گروه تروریستی داعش به این استان تاکنون 215 شهروند کشته و 180 نفر دیگر زخمی شدند.

صبح دیروز (چهارشنبه) ، یک تروریست خود را در بازار میوه مرکز شهر «سویدا» در جنوب سوریه منفجر کرد و دو تروریست دیگر نیز قبل از اینکه کمربند انفجاری خود را منفجر کنند توسط نیروهای امنیتی در منطقه «المسلخ» این شهر به هلاکت رسیدند.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، تروریستهای داعش همچنین شمار زیادی از ساکنان روستای "شبکی" را ربودند و به مخفیگاه های خود در داخل بادیه شرقی بردند.

پایگاه خبری دمشق الان نیز نوشت: گروه تروریستی داعش چندین خانواده را به طور کامل در شهرک های شرقی استان سویدا اعدام کرده است.

از سوی دیگر 16 نفر از عناصر داعش از جمله چهار تروریست انتحاری روز گذشته در درگیری با ارتش سوریه در استان سویدا به هلاکت رسیدند.

بنا به اعلام تلویزیون سوریه، روستاهای «شریحی»، «شبکی»، «دوما» و «رامی»  در شرق سویدا از لوث تروریست ها پاکسازی شده است.

ساکنان روستاهای السویمره و المتونه در شمال سویدا هم حمله داعش را دفع و تروریست ها را تا چهار کیلومتری عمق بیابان های اللجاه تعقیب کردند و شماری از آن ها را به هلاکت رساندند.

«عامر العشی» استاندار سویدا  نیز اعلام کرد: ارتش سوریه تجهیزات گسترده و بیش از 50 هزار نیرو برای پاکسازی مناطق از لوث تروریستهای داعش اعزام کرد.

ارتش سوریه  طی هفته های اخیر عملیات گسترده ای برای آزادسازی مناطق جنوبی کشور آغاز کرده که تاکنون بیش از 90 درصد اراضی این منطقه را از لوث وجود تروریستها پاکسازی کرده است.

کلیدواژه