سازمان پزشکان بدون مرز: سلاح های صهیونیستی استخوان فلسطینیان را پودر می کند
(last modified 1397-05-09T13:03:18+00:00 )
اسد 09, 1397 17:33 Asia/Kabul
  • سازمان پزشکان بدون مرز: سلاح های صهیونیستی استخوان فلسطینیان را پودر می کند

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد، سلاح های جدید نظامیان اسرائیلی در برخورد با فلسطینیانی که در تظاهرات حق بازگشت شرکت کرده اند، استخوان آنها را به پودر تبدیل می کند.

به گزارش ایرنا، سازمان پزشکان بدون مرز روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، پرسنل درمانی در نوار غزه با شمار زیادی از فلسطینیان زخمی بر اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی که استخوان های آنها پودر شده مواجه هستند.

سازمان پزشکان بدون مرز روز شنبه نیز در همایش «بررسی اوضاع انسانی و پزشکی غزه»  در بیروت فیلم مستندی با عنوان «تبدیل استخوان ها به پودر» از زخمی های فلسطینیان در نوار غزه منتشر کرد.

«جیهان بسیسو» مدیر اجرایی دفتر منطقه ای سازمان پزشکان بدون مرز در لبنان در این ارتباط گفت: عنوان این مستند (تبدیل استخوان ها به پودر) انتخاب دقیقی است که توسط یکی از جراحان این سازمان که در هفته های اول تظاهرات زخمی ها را معالجه می کرد، برگزیده شد.

مدیر منطقه ای سازمان پزشکان بدون مرز محاصره دومیلیون نفر از اهالی غزه در 12 سال گذشته را بزرگترین زندان رو باز در جهان دانست و گفت: عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زیادی در وخامت اوضاع پزشکی و انسانی غزه دخیل است و بیمارستان ها در این منطقه با مشکل قطعی دائم برق، کمبود آب آشامیدنی و لوازم پزشکی مواجه هستند که این مشکلات مانع خدمات رسانی پرسنل این سازمان شده است. 

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای راه پیمایی مسالمت آمیز بازگشت فلسطینیان تاکنون بیش از 150 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست کشته ودست کم 16 هزار تن دیگر زخمی شده اند. 

سازمان پزشکان بدون مرز از سال 2006 تاکنون پنج مرکز پزشکی و چهار تیم جراحی در نوار غزه ایجاد کرده است.

کلیدواژه