اعتراف وزیر اماراتی به حمله ائتلاف متجاوز سعودی به اتوبوس کودکان در یمن
(last modified 1397-05-24T14:03:03+00:00 )
اسد 24, 1397 18:33 Asia/Kabul
  • اعتراف وزیر اماراتی به حمله ائتلاف متجاوز سعودی به اتوبوس کودکان در یمن

یک هفته پس از بمباران اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در استان صعده (شمال یمن)، وزیر مشاور در امور خارجه امارات به دفاع از حمله ائتلاف سعودی پرداخت و گفت: امکان بروز خطا در عملیات‌های نظامی وجود دارد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی پنجشنبه‌ هفته گذشته به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده یمن حمله کردند که بیش از50 کشته و حدود 80 زخمی برجا گذاشت. 

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز گذشته (سه‌شنبه) در یک کنفرانس خبری در دبی با دفاع ضمنی از عربستان سعودی در حمله به کودکان یمنی، تصریح کرد: «متأسفانه این بخشی از جنگ است».

وزیر مشاور در امور خارجه امارات، افزود: «این حال و روز جنگ است و یک جنگ وحشیانه بوده و خواهد بود و امارات نیز از مارس ۲۰۱۵ شریک اصلی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان است.»

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه