آماده باش پدافند هوایی سوریه برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا و متحدانش
(last modified 1397-06-06T04:11:55+00:00 )
سنبله 06, 1397 08:41 Asia/Kabul
  •  آماده باش پدافند هوایی سوریه برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا و متحدانش

خبرگزاری اسپوتنیک دوشنبه شب به نقل از منابع مطلع از آماده باش کامل یگان پدافند هوایی سوریه برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا و متحدانش خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرده بود آمریکا، بریتانیا و فرانسه خود را برای حمله‌ جدید به سوریه به بهانه واهی استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی آماده می‌کنند. 

«ایگور کوناشنکوف»  خاطرنشان کرد یک شرکت خصوصی بریتانیایی تروریست ها را آموزش داده تا با مواد سمی در ادلب دست به صحنه سازی حمله شیمیایی بزنند؛ تا بهانه حمله به سوریه مهیا شود.

آمریکا، بریتانیا و فرانسه چهارشنبه 31 اسد در بیانیه‌ای مشترک دوباره سوریه را به استفاده از تسلحیات شیمیایی متهم کردند و هشدار دادند در صورت تکرار حملات شیمیایی ادعایی به دمشق پاسخ مناسب خواهند داد.

مثلث شرارت (آمریکا - فرانسه و بریتانیا) پیشتر نیز ( 25 حمل) به بهانه واهی استفاده دمشق از سلاح شیمیایی به سوریه حمله کرده بود.

حمله مثلث شرارت به سوریه همزمان با آزادسازی کامل غوطه شرقی از اشغال تروریست ها صورت گرفت.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

آمریکا و متحدانش بشدت نگران شکست تروریست ها در سوریه هستند.