سنبله 23, 1397 15:33 Asia/Kabul
  • هشدار ابراهیم الجعفری به آمریکا : اجازه دخالت در امور عراق را نمی دهیم

وزیر امور خارجه عراق در واکنش به بیانیه کاخ سفید و ابراز نگرانی ادعایی مقامات آمریکا از تهدید مراکز دیپلماتیک خود در این کشور گفت: عراق از جان و امنیت همه شهروندان در خاک خود که از هرکشوری باشند محافظت می کند و اجازه دخالت در امور خود را نیز به کسی نمی دهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «ابراهیم الجعفری» در نشست اتحادیه عرب در قاهره در جمع خبرنگاران خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: عراق دارای نیروهای امنیتی است و آنها دستاوردهایی داشته اند که هیچ جایی برای شک ندارد و زمانی که بسیاری از کشورهای جهان قادر به شکست داعش نبودند، نیروهای عراقی توانستند آن ها را شکست دهند.

وزیر امورخارجه عراق همچنین گفت: کشورش اجازه دخالت در امور داخلی خود را به کسی نمی دهد و خود نیز در مسائل دیگر کشورها دخالت نمی کند.

مقامات آمریکایی پس از افشای نقش کنسولگری این کشور در آشوب های اخیر بصره و به آتش کشیده شدن مراکز دولتی، حزبی و الحشد الشعبی و همچنین کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، دست به فرافکنی زده و نسبت به امنیت مراکز دیپلماتیک خود ابراز نگرانی کرده اند.

آمریکا همچنین به دنبال شکست در تشکیل یک دولت دست نشانده در عراق، فشارهای سیاسی خود را به بغداد از جمله تنش آفرینی در داخل عراق (آشوب های بصره) و نیز فشار به نیروهای مقاومت عراقی (عامل شکست پروژه داعش) در دستور کار قرار داده است.

کلیدواژه