میزان 18, 1397 15:45 Asia/Kabul
  • پیام تسلیت سردار سلیمانی به نصرالله: مادر شهیدان مغنیه را باید «مادر حزب الله» نامید

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، درگذشت حاجیه «آمنه سلامه» مادر «شهیدان مغنیه» را تسلیت گفت.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فارس؛ سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این پیام تاکید کرد: مادر «شهیدان مغنیه»، منبع فیض و رحمت الهی بود و از آن مادر باید به عنوان «مادر حزب الله» یاد کرد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مادر شهیدان مغنیه یک زن اسطوره ای بود که از اسلام، لبنان و مقاومت دفاع و رعب و وحشت را بر صفوف صهیونیستها حاکم کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مادر شهیدان مغنیه، خود، خانواده اش و فرزندانش را فدای اسلام، لبنان و مقاومت کرد افزود: او تنها مادر عماد و برادرانش نبود، او مادر تمام شهدای لبنان بود و این مادر بزرگوار در دفاع از مقاومت سست نشد.

«آمنه سلامه» مادر شهید «عماد مغنیه» از فرماندهان حزب الله لبنان، شامگاه دوشنبه دار فانی را وداع گفت و روز سه شنبه پیکرش پس از تشییع، در جوار فرزند و نوه شهیدش در روضه الشهدای بیروت به خاک سپرده شد.

 سال گذشته نیز حاج «فایز مغنیه» پدر شهیدان مغنیه به دیار باقی شتافت.

«عماد مغنیه» معروف به «حاج رضوان» که معروفترین فرزند حاج فایز و حاجیه «آمنه سلامه» بود، در سال 2008 در انفجاری در دمشق به شهادت رسید. شهیدان «جهاد و فواد مغنیه» دو فرزند دیگر آنها نیز سال ها پیش از آن در لبنان به شهادت رسیدند.

همچنین فرزند عماد مغنیه (جهاد) در سال 2015 براثر حمله رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریه به شهادت رسید.

 

کلیدواژه